zakład pogrzebowy bródno

Organizując pogrzeb bliskiej nam osoby zwykle nie mamy ani siły, ani ochoty na załatwianie formalności. Sprawy urzędowe potrafią być nie tyko męczące, ale przede wszystkim czasochłonne. Warto więc ułatwić sobie życie i przekazać to zadanie przedsiębiorstwu pogrzebowemu Warszawa Bródno. Takie rozwiązanie jest dla nas komfortowe oraz bezproblemowe. Zyskujemy czas, dzięki czemu w spokoju możemy przygotować się do ostatniej podróży naszego bliskiego. Zakład pogrzebowy wyróżnia się wieloletnim doświadczeniem, dzięki czemu możemy mieć pewność, że wszystkie formalności zostaną załatwione bez przeszkód.

Co należy zrobić po śmierci bliskiej nam osoby?

W pierwszej kolejności musimy uzyskać kartę zgonu. Bez niej niemożliwym jest przeprowadzenie dalszych czynności związanych z pochówkiem. Należy również zgłosić śmierć bliskiego w urzędzie stanu cywilnego. Trzeba pamiętać o zachowaniu terminowości – mamy na to trzy dni od daty zgonu. W przypadku śmierci w szpitalu za zgłoszenie odpowiada szpital. Zupełnie inaczej jest w przypadku, gdy zgon nastąpił w domu.
Urząd stanu cywilnego musi wystawić nam akt zgonu – bez niego nie można załatwić m.in. zasiłku pogrzebowego, czy też wszelkich spraw spadkowych. Madar – Zakład pogrzebowy Bródno może złożyć wniosek o akt zgonu w naszym imieniu. Zajmie się również wnioskiem o zasiłek pogrzebowy.

Kiedy należy nam się zasiłek pogrzebowy?

Zasiłek pogrzebowy (w wysokości 4000 zł) przysługuje najbliższym w momencie, gdy zmarły był ubezpieczony lub był pod opieką osoby ubezpieczonej. Warto jednak podkreślić, że na wypłatę z ZUS-u musimy trochę poczekać. Dobrze jest więc, gdy zakład pogrzebowy oferuje bezgotówkowe rozliczenie ceremonii. Dzięki temu pieniądze otrzymamy niemal natychmiast, co stanowi spore ułatwienie, szczególnie gdy nie posiadamy wystarczającej ilości środków pieniężnych.

One Thought on “Jakie formalności należy załatwić przed pogrzebem?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *